Rockin' Park – Achteraf

‘Veels te positief’, ‘vrouwenfestival’ en ‘het lijkt wel het clubblaadje van de Free Record Shop’. Dat was zo ongeveer de strekking van het commentaar op Danny’s voorafje over de tweede editie van het Rockin’ Park-festival in Nijmegen. Voor het gemak wordt maar even vergeten dat dezelfde Free Record Shop de jeugd voorziet van artiesten als Tokio Hotel, Bon Jovi, Mika, Take That, Joss Stone en Kelly Clarkson. Artiesten van wie op deze site foto’s zijn te bewonderen van de hand van degene die de laatste vergelijking maakte.
Want als iets niet binnen je goede smaakgrenzen valt of ook maar even mainstream lijkt te worden, dan mag of kan het niet. En positief erover zijn mag al helemaal niet. Dit land staat tenslotte al bol van de positiviteit… Al die muziekpuristen raad ik aan vooral niet verder te lezen.
Live


mij=Door: Nancy. Foto's: Danny
In de miezerregen heeft Melée de ondankbare taak om voor een nog select publiek af te trappen. Hun liedjes liggen lekker in het gehoor, maar het lijkt wel allemaal erg veel op elkaar. Eigenlijk blijft alleen hun debuutsingle “Built to last” hangen. Die wordt dan ook meteen het meest enthousiast ontvangen.
JN
Bij aanvang van het optreden van Justin Nozuka is het al aanzienlijk drukker. Blijkbaar heeft de goede man een aardige fanbasis opgebouwd, want het publiek zingt zijn materiaal woord voor woord mee. Hij krijgt bovendien de handen op elkaar door juist tijdens de Bill Withers-cover “Ain't no sunshine” de zon te laten doorbreken. Een nummer dat hij met verve brengt, net als de rest van zijn show.
Starsailor trapt meteen maar af met “Alcoholic”. Misschien niet het slimst om met je sterkste wapenfeit te starten, want het is bekend dat meestal na het spelen van 'de hit' de aandacht van het publiek verslapt en dat is hier het geval. Ook de nieuwe nummers in hun set kunnen mij nog niet echt overtuigen. Misschien is het ook de stem van James Walsh die mij live niet echt kan bekoren. Het klinkt me allemaal net iets te zeurderig, maar het publiek lijkt het echter allemaal prima te vinden, gezien de verrassende drukte.
Wie wel overtuigt is Xavier Rudd. De goede man doet dit met name door achter een grote stellage plaats te nemen, waarin heel wat instrumenten klaarstaan. Naast de begeleidende drummer weet Rudd een verrassend hard geluid te krijgen uit deze stellage, waarbij hij ook de gitaar op zijn schoot hanteert en veelvuldig in de didgeridoo blaast. Dit is in combinatie met de set dan ook afwisselend genoeg om het publiek zijn hele optreden aan hem te binden.
Counting Crows
Op het hoofdpodium voldoet Counting Crows overigens ook aan de verwachting. Als Rudd nog bezig is stelt zanger Adam de vraag : 'why is that guy so loud, we're going to start quiet'. Het begin blijkt echter het enige rustpuntje, want al gauw wordt de setlist gevuld met de snellere oudere nummers (“Rain King”, “Mr. Jones”, “Hanging Around”) uit hun repertoire, wat de vaart er lekker in houdt. De band lijkt goed in hun element, al doet hun commentaar dat Nederland hét land is voor de band wel erg slijmerig aan. Afsluiter “Holiday in Spain”wordt natuurlijk massaal meegezongen, maar dit had wat mij betreft achterwege kunnen blijven.
Gabriel Rios gaat het blijkbaar voor de wind, want met een nieuw maatkostuum betreedt hij het podium, wat hem een beetje op een maffioso doet lijken. De zonnebril maakt dit af, maar die is al na het eerste nummer verdwenen. De muziek sluit goed aan bij het weertype (zonnig) maar doet mij besluiten om vooral wat te gaan eten. Als dan de tonen van “Broad daylight”op het einde van de set klinken hoor ik van een omstander 'Oh, is hij dat'. Met dit optreden is Rios dus eigenlijk nog steeds een bekende onbekende.
GR
Niet onbekend is Live. En je kunt zeggen wat je wilt, ik vind Live dus wel een goede rockshow weggeven. Natuurlijk spelen ze in dit korte uur alleen maar de hits, maar op deze manier winnen ze vanaf opener “All over you” het publiek met gemak voor zich. En toegegeven, Ed Kowalczyk doet nog steeds wat pathetisch aan in zijn 'ik ben de Messias'-rol, maar ik neem het voor lief. Dit optreden kan vooralsnog gerekend worden tot het hoogtepunt van het festival.
Het gitaargeweld van Live maakt de aansluitende Ben Folds een vreemde gewaarwording. De man, die voor zijn styling even bij Giel Beelen gestopt is, maakt namelijk pianomuziek, maar dan wel van dien aard dat ik het niet meer kan volgen. Zeker als het ontaardt in wat psychedelisch aandoend gepiel, waar ik zelf voor pas. Het publiek op de eerste rijen draagt de man echter op handen dus waarschijnlijk is het een kwestie van smaak die ik niet begrijp.
Wat ik wel begrijp was de actie van de fotografen rondom de persoon Anouk. Zelf werd Anouk er echter niet door gehinderd. Ze zette haar show gewoon door en professioneel als ze is, waren hier weinig fouten in te ontdekken. Haar onlangs samengestelde band is lekker op elkaar ingespeeld en laat dat horen. Er komt veel werk van haar laatste album voorbij, maar er worden gelukkig wat oudere nummers van stal gehaald, met “Girl” en “Nobody's wife” als apotheose van een goede show.
Helaas was Beth Hart verhinderd door stem/keelproblemen en werd ze vervangen door Racoon. Niks mis met Racoon voor wie er van houdt, maar ik vind het vooral veel van hetzelfde. Altijd hetzelfde tokkeltje, nu dus ook weer. Daarbij ageerde zanger Bart van der Weide iets te sterk tegen de soundcheck door de crew van Lenny Kravitz. Oké, het is hinderlijk als een harde brom vanaf het andere podium een paar keer je show verstoort, maar om dan meteen met scheldwoorden te komen gaat ook wat ver. Ik vind dat je daarmee de plank volledig misslaat. Het publiek leek het echter deze keer wederom prachtig te vinden.
LK
Lenny Kravitz begon iets later dan gepland, waardoor hij niet zijn set kon afmaken. Achteraf was hij hier zelfs wat gepikeerd over, maar het begin had hier geen hinder van.Binnen 20 minuten kwamen al drie nummers van het succesalbum Mama Said voorbij, wat de sfeer er goed inbracht. Ook het materiaal van zijn laatste album kwam goed uit de verf met als hoogtepunt de meezinger “I'll be waiting”, voorzien van een geweldige gitaarsolo. Lenny maakte zijn taak als headliner in ieder geval meer dan waar. Ik was natuurlijk de doelgroep op dit 'vrouwenfestival' en heb als vrouw zeer genoten, met Live als absolute hoogtepunt.

126 gedachten over “Rockin' Park – Achteraf”

  1. Goede verhaallijn, extreem goed geschreven, inhoudelijk sterk en heel herkenbaar.
    Meer commentaar mag ik niet geven van de redactiegestapo dus doe ik dat ook niet.

  2. Misschien dat Storm het even aan kan passen? Hoewel dat intro natuurlijk wel van mij had kunnen zijn en ik daar graag de credits voor had gehad. Maar helaas voel ik me net niet ‘chick’ genoeg. Zo even de frequentie van Sky Radio opzoeken, daar schijnt wat te gebeuren 😉

  3. Uuuhhh.. sorry wat ik bedoelde was lichtelijk aan de sarcastische kant lieve mensen!
    Schatte die van George ook een beetje zo in eigenlijk…
    kusjes!

  4. Uuuhhh.. sorry wat ik bedoelde was lichtelijk aan de sarcastische kant lieve mensen!
    Schatte die van George ook een beetje zo in eigenlijk…
    kusjes!

  5. Nou Nance, Danny of hoe je dan ook heet: een beter brevet van onvermogen had je niet af kunnen geven met deze “recensie” van een toch wel aardig festivalletje. Ik heb de “vooraf” even doorgelezen en kan helaas voor jou niks anders concluderen dan wat George, en anderen, al schreven. Het is een waardeloze voorbeschouwing vol met holle frasen die je zo van de FRS website kunt plukken.
    Waarom je dan ook de link moet leggen met foto’s die hij gemaakt heeft voor zijn opdrachtgever (ja, zulke fotografen bestaan, mensen die betaald worden voor hun werk, misschien heb je er wel eens van gehoord) is mij dan ook een raadsel. Net zo’n groot raadsel als het waarom hij zijn foto’s hier eigenlijk doorplaatst.

  6. Nou Nance, Danny of hoe je dan ook heet: een beter brevet van onvermogen had je niet af kunnen geven met deze “recensie” van een toch wel aardig festivalletje. Ik heb de “vooraf” even doorgelezen en kan helaas voor jou niks anders concluderen dan wat George, en anderen, al schreven. Het is een waardeloze voorbeschouwing vol met holle frasen die je zo van de FRS website kunt plukken.
    Waarom je dan ook de link moet leggen met foto’s die hij gemaakt heeft voor zijn opdrachtgever (ja, zulke fotografen bestaan, mensen die betaald worden voor hun werk, misschien heb je er wel eens van gehoord) is mij dan ook een raadsel. Net zo’n groot raadsel als het waarom hij zijn foto’s hier eigenlijk doorplaatst.

  7. Elk festival krijgt het publiek dat het verdient, en de recensie die het verdient. Ik heb de eerste editie van Rockin’ Park besproken en afgaande op wat ik dit keer (buiten de hekken) gehoord heb is dit een prima artikel. Wellicht had er nog bij vermeld moeten worden dat de organisatoren de volgende keer een langere geluidsvergunning moeten regelen. Het heeft werkelijk geen pas om een artiest van het formaat Lenny Kravitz voor een groep van 30.000 man af te moeten kappen omdat de gemeente wil dat je al om godbetert 22:30 uur stopt. Kom nou. Daar betaal je toch voor.

  8. Oh Mark, wat een frustatie. Waar maak je je druk om ? Ik heb een geweldige dag gehad. Dat jij je er niet had vermaakt zegt mss wel meer over jou dan over het festival.

  9. Oh Mark, wat een frustatie. Waar maak je je druk om ? Ik heb een geweldige dag gehad. Dat jij je er niet had vermaakt zegt mss wel meer over jou dan over het festival.

  10. Trouwens, on a related note: wisten jullie al dat Francois Boulangé aka Frans Bakker weer terug op tv is? Hij is tegenwoordig een van de VIP-gasten van Marco Verhagen tijdens Astrotijd, die geldklopperij die ’s morgens vroeg via SBS6 de ether teistert. Hij ziet er alleen wel heel slecht uit. Dan zijn Nance en Robert ten Brink toch beter geëindigd.

  11. Trouwens, on a related note: wisten jullie al dat Francois Boulangé aka Frans Bakker weer terug op tv is? Hij is tegenwoordig een van de VIP-gasten van Marco Verhagen tijdens Astrotijd, die geldklopperij die ’s morgens vroeg via SBS6 de ether teistert. Hij ziet er alleen wel heel slecht uit. Dan zijn Nance en Robert ten Brink toch beter geëindigd.

  12. Hey, dat weet ik ook wel. Ik ben alleen meer van de oude Nance, toen ze nog leuk was en nog de favoriete tv-persoonlijkheid van Prins Bernhard, de oude schuinsmarcheerder, was. Al was ze in Twenty4Seven natuurlijk nog toffer.
    Slave to the music, oh na ne na, slave to the music!

  13. Hey, dat weet ik ook wel. Ik ben alleen meer van de oude Nance, toen ze nog leuk was en nog de favoriete tv-persoonlijkheid van Prins Bernhard, de oude schuinsmarcheerder, was. Al was ze in Twenty4Seven natuurlijk nog toffer.
    Slave to the music, oh na ne na, slave to the music!

  14. Ik heb toevallig weleens meegedaan aan lingo, maar helaas zwaaide Lucille toen al de spreekwoordelijke scepter. Nance liep toch wel iets charmanter moet ik zeggen.
    Lenny Kravitz vroegtijdig laten stoppen is wel een slecht idee ja, maar aan de andere kant: luister eens naar het laatste lied van die man! Het is gewoon een belediging aan het adres van de luisteraar als je een nummer met één akkoord (of één idee) zo weet te presenteren. Sjezus wat is die gast van geniaal naar slemiel gegaan eigenlijk…Op skyradio die vent!

  15. Ik heb toevallig weleens meegedaan aan lingo, maar helaas zwaaide Lucille toen al de spreekwoordelijke scepter. Nance liep toch wel iets charmanter moet ik zeggen.
    Lenny Kravitz vroegtijdig laten stoppen is wel een slecht idee ja, maar aan de andere kant: luister eens naar het laatste lied van die man! Het is gewoon een belediging aan het adres van de luisteraar als je een nummer met één akkoord (of één idee) zo weet te presenteren. Sjezus wat is die gast van geniaal naar slemiel gegaan eigenlijk…Op skyradio die vent!

  16. Of op Radio Donna. Maar jij hebt dus meegedaan aan Lingo? Ik ben echt vet jaloers nu. Heb je ook de hippe Lingo-rugzak?

  17. Of op Radio Donna. Maar jij hebt dus meegedaan aan Lingo? Ik ben echt vet jaloers nu. Heb je ook de hippe Lingo-rugzak?

  18. Tuurlijk heb ik die rugzak, de mooiste tas die ik ooit heb gehad! Heb m nog proberen in te lijsten maar hij was te dik.

  19. Tuurlijk heb ik die rugzak, de mooiste tas die ik ooit heb gehad! Heb m nog proberen in te lijsten maar hij was te dik.

  20. Ik heb medelijden met Danny omdat hij met tegenzin naar dit festival moest. Want overal lees je van die bijzinnetjes waardoor het een negatief artikel is geworden. Jammer, doet mij denken aan de recensies van popconcerten van weleer in de Volkskrant. Maar verder ligt niemand wakker van Danny’s recensie, en ook niet van mijn reactie. Ik ga even zoeken waar Zzzzzzijk Radio ook alweer zzzzzzzzzzzzit, 101 FM toch?

  21. Ik heb medelijden met Danny omdat hij met tegenzin naar dit festival moest. Want overal lees je van die bijzinnetjes waardoor het een negatief artikel is geworden. Jammer, doet mij denken aan de recensies van popconcerten van weleer in de Volkskrant. Maar verder ligt niemand wakker van Danny’s recensie, en ook niet van mijn reactie. Ik ga even zoeken waar Zzzzzzijk Radio ook alweer zzzzzzzzzzzzit, 101 FM toch?

  22. Storm schreef terecht: “Het is volgens mij gewoon een festival dat zich richt op het 3FM/Veronica/Radio538-publiek. Hebben die ook hun dagje uit.”
    Vergeet alleen vooral de toevoeging niet: “… en die denken dat ze dan vreselijk rock n roll bezig zijn”.

  23. Storm schreef terecht: “Het is volgens mij gewoon een festival dat zich richt op het 3FM/Veronica/Radio538-publiek. Hebben die ook hun dagje uit.”
    Vergeet alleen vooral de toevoeging niet: “… en die denken dat ze dan vreselijk rock n roll bezig zijn”.

  24. Oh denk je dat? Ik denk dat ze gewoon willen genieten van muziek die ze bekijken. Net zoals mensen dat doen op Lowlands of Arrow of Bospop of De Beschaving of welk ander festival dan ook. Misschien dat er zelfs wel meer naar de muziek geluisterd wordt door de aanwezigen dan op meerdaagse festivals als Lowlands. Ik zag daar toch vaak mensen waarvan er aan twijfelde of ze überhaupt wel voor de muziek kwamen…

  25. Oh denk je dat? Ik denk dat ze gewoon willen genieten van muziek die ze bekijken. Net zoals mensen dat doen op Lowlands of Arrow of Bospop of De Beschaving of welk ander festival dan ook. Misschien dat er zelfs wel meer naar de muziek geluisterd wordt door de aanwezigen dan op meerdaagse festivals als Lowlands. Ik zag daar toch vaak mensen waarvan er aan twijfelde of ze überhaupt wel voor de muziek kwamen…

  26. Ja maar Storm, als je 16 jaar en een urban hipster bent gaat het natuurlijk helemaal niet om de muziek. Het is zien en gezien worden.

  27. Ja maar Storm, als je 16 jaar en een urban hipster bent gaat het natuurlijk helemaal niet om de muziek. Het is zien en gezien worden.

  28. En ze gaan om te zuipen natuurlijk.
    Jongens, ieder festival krijgt het publiek dat het verdient. Het is misschien jammer dat dit artikel niet echt bij deze site lijkt te passen, over het algemeen gezien dan. Maargoed, who cares?
    Waar ik me wel dan een beetje aan stoor zijn zinnen als ‘Al die muziekpuristen raad ik aan vooral niet verder te lezen.'(en dat stukje daarvoor). Ik voel me daar wel aangesproken omdat ik (mijns inziens)die ultiem ‘veilige’ bands als Live en Racoon compleet ruk vind, maar dan wordt ik gelijk neergezet als een zure purist.
    En ik lees wat ik wil natuurlijk. OK OK nu kom ik alweer zurig over maar jullie snappen het punt, toch?

  29. Ja, dat denk ik. Ik ken toevallig wat mensen die er geweest zijn, en die bestempelen zichzelf als echte rockliefhebbers (en die vonden dit ook echt een rockfestival). Nu mogen ze dat vooral zelf weten natuurlijk, maar om de acts die daar stonden nou rock te noemen (terwijl ik het toch echt eerder mainstream zou noemen), dat gaat wel erg ver. En ja, misschien komen ze er wel voor andere dingen dan (alleen) de muziek. Dat is hun goed recht. Ik denk dat ook op Lowlands veel mensen rondlopen die het gewoon gezellig vinden, toch? Maar dat is mijn mening.

  30. Ja, dat denk ik. Ik ken toevallig wat mensen die er geweest zijn, en die bestempelen zichzelf als echte rockliefhebbers (en die vonden dit ook echt een rockfestival). Nu mogen ze dat vooral zelf weten natuurlijk, maar om de acts die daar stonden nou rock te noemen (terwijl ik het toch echt eerder mainstream zou noemen), dat gaat wel erg ver. En ja, misschien komen ze er wel voor andere dingen dan (alleen) de muziek. Dat is hun goed recht. Ik denk dat ook op Lowlands veel mensen rondlopen die het gewoon gezellig vinden, toch? Maar dat is mijn mening.

  31. Waarom zou rock niet mainstream kunnen zijn? Of is het zodra iets mainstream (~populair) is per definitie geen rock meer, lijkt me niet…
    Er bestaan zoveel festivals dus voor een ieder is er wel wat. Ik sla zo’n ‘rock’ festival als hierboven ook liever over, en mij kun je dus wel zaterdag vinden bij Wâldrock!

  32. Waarom zou rock niet mainstream kunnen zijn? Of is het zodra iets mainstream (~populair) is per definitie geen rock meer, lijkt me niet…
    Er bestaan zoveel festivals dus voor een ieder is er wel wat. Ik sla zo’n ‘rock’ festival als hierboven ook liever over, en mij kun je dus wel zaterdag vinden bij Wâldrock!

  33. Ja Woutert, dan ben je een zure purist, als je een schurfthekel hebt aan Racoon en Live. Ik kan het weten, maar kom gezellig bij de club. Hier is het fijner dan aan de andere kant 🙂
    (en jij hebt een Lingo-rugzak, dat helpt ook)

  34. Ja Woutert, dan ben je een zure purist, als je een schurfthekel hebt aan Racoon en Live. Ik kan het weten, maar kom gezellig bij de club. Hier is het fijner dan aan de andere kant 🙂
    (en jij hebt een Lingo-rugzak, dat helpt ook)

  35. @Woutert: Deze site is oorspronkelijk begonnen als mijn omgevallen cd-kast zie (http://www.fileunder.nl/faq.php) En ja daar staat (oude) Live in en ja (duh!) daar staat Ben Folds in en ja daar staat Xavier Rudd in en ja daar staat Ben Folds in en ja daar staat Starsailor in en ja daar staat Lenny Kravitz in. Maar die staan gebroederlijk naast alles wat wel politiek correct schijnt te zijn en zelfs naast wat de politiek correcten in het geheel niet trekken. Het boeit mij eerlijk gezegd weinig wat men daar van vindt.

  36. @Woutert: Deze site is oorspronkelijk begonnen als mijn omgevallen cd-kast zie (http://www.fileunder.nl/faq.php) En ja daar staat (oude) Live in en ja (duh!) daar staat Ben Folds in en ja daar staat Xavier Rudd in en ja daar staat Ben Folds in en ja daar staat Starsailor in en ja daar staat Lenny Kravitz in. Maar die staan gebroederlijk naast alles wat wel politiek correct schijnt te zijn en zelfs naast wat de politiek correcten in het geheel niet trekken. Het boeit mij eerlijk gezegd weinig wat men daar van vindt.

  37. Het is maar wat je rock noemt natuurlijk (is Lenny K. rock omdat hij de gitaar bespeelt?). Voor mij is “mainstream rock” een contradictio in terminis. Ik denk dat rock niet door de grote massa omarmd wordt. En als muziek dus wel door de grote massa omarmd wordt, is het eigenlijk per definitie al niet echt rock meer. Nou ja. My two cents, zullen we maar zeggen.

  38. Het is maar wat je rock noemt natuurlijk (is Lenny K. rock omdat hij de gitaar bespeelt?). Voor mij is “mainstream rock” een contradictio in terminis. Ik denk dat rock niet door de grote massa omarmd wordt. En als muziek dus wel door de grote massa omarmd wordt, is het eigenlijk per definitie al niet echt rock meer. Nou ja. My two cents, zullen we maar zeggen.

  39. “Ik denk dat rock niet door de grote massa omarmd wordt. En als muziek dus wel door de grote massa omarmd wordt, is het eigenlijk per definitie al niet echt rock meer.”
    Dus jij wilt zeggen dat stadionbands als Metallica, Rammstein, Kiss, Guns ’n Roses en Bon Jovi (om maar eens een paar dwarsstraten te noemen) niet onder de noemer (hard)rock/metal vallen omdat ze grote massa’s mensen trekken? Nou ja, wat jij wil. Maar ik vind het je reinste kul.

  40. “Ik denk dat rock niet door de grote massa omarmd wordt. En als muziek dus wel door de grote massa omarmd wordt, is het eigenlijk per definitie al niet echt rock meer.”
    Dus jij wilt zeggen dat stadionbands als Metallica, Rammstein, Kiss, Guns ’n Roses en Bon Jovi (om maar eens een paar dwarsstraten te noemen) niet onder de noemer (hard)rock/metal vallen omdat ze grote massa’s mensen trekken? Nou ja, wat jij wil. Maar ik vind het je reinste kul.

  41. Ja dat is ook het punt niet echt Storm, ik viel alleen over het ‘Als je dit niet goed vind ben je een purist en moet je het niet lezen’-stuk. Verder heb ik ook nooit iets begrepen van politiek correcte muziekluisteraars (wie zijn dat dan?) en geef ik ook best toe dat ik liedjes van Justin T. soms geweldig vind terwijl Tom W. een van mijn helden is, tsja. Dat dit festival besproken wordt vind ik dus ook helemaal geen probleem (eerlijk gezegd is Ben Folds inderdaad ook gewoon goed trouwens), het was meer dat wijzende vingertje en gelijk in de verdediging schietende toontje van het begin van het verhaal, snap je?
    Daarnaast valt zo’n artikel misschien een beetje buiten de boot naast al die, vaak heel toffe, alternatievere muziekrecensies, maargoed al die hardcore en metalplaten die besproken worden boeien me net zo min. Prima toch?
    Maargoed, de site is geweldig en ik vind dit oerverloze geouwehoer erg vermakelijk moet ik zeggen. George mag ik nog wel bij de club? Of zijn er nog meer mensen met een lingo tas dan wil ik liever daarbij..

  42. Ja dat is ook het punt niet echt Storm, ik viel alleen over het ‘Als je dit niet goed vind ben je een purist en moet je het niet lezen’-stuk. Verder heb ik ook nooit iets begrepen van politiek correcte muziekluisteraars (wie zijn dat dan?) en geef ik ook best toe dat ik liedjes van Justin T. soms geweldig vind terwijl Tom W. een van mijn helden is, tsja. Dat dit festival besproken wordt vind ik dus ook helemaal geen probleem (eerlijk gezegd is Ben Folds inderdaad ook gewoon goed trouwens), het was meer dat wijzende vingertje en gelijk in de verdediging schietende toontje van het begin van het verhaal, snap je?
    Daarnaast valt zo’n artikel misschien een beetje buiten de boot naast al die, vaak heel toffe, alternatievere muziekrecensies, maargoed al die hardcore en metalplaten die besproken worden boeien me net zo min. Prima toch?
    Maargoed, de site is geweldig en ik vind dit oerverloze geouwehoer erg vermakelijk moet ik zeggen. George mag ik nog wel bij de club? Of zijn er nog meer mensen met een lingo tas dan wil ik liever daarbij..

  43. Ja dat is ook het punt niet echt Storm, ik viel alleen over het ‘Als je dit niet goed vind ben je een purist en moet je het niet lezen’-stuk. Verder heb ik ook nooit iets begrepen van politiek correcte muziekluisteraars (wie zijn dat dan?) en geef ik ook best toe dat ik liedjes van Justin T. soms geweldig vind terwijl Tom W. een van mijn helden is, tsja. Dat dit festival besproken wordt vind ik dus ook helemaal geen probleem (eerlijk gezegd is Ben Folds inderdaad ook gewoon goed trouwens), het was meer dat wijzende vingertje en gelijk in de verdediging schietende toontje van het begin van het verhaal, snap je?
    Daarnaast valt zo’n artikel misschien een beetje buiten de boot naast al die, vaak heel toffe, alternatievere muziekrecensies, maargoed al die hardcore en metalplaten die besproken worden boeien me net zo min. Prima toch?
    Maargoed, de site is geweldig en ik vind dit oerverloze geouwehoer erg vermakelijk moet ik zeggen. George mag ik nog wel bij de club? Of zijn er nog meer mensen met een lingo tas dan wil ik liever daarbij..

  44. Ja dat is ook het punt niet echt Storm, ik viel alleen over het ‘Als je dit niet goed vind ben je een purist en moet je het niet lezen’-stuk. Verder heb ik ook nooit iets begrepen van politiek correcte muziekluisteraars (wie zijn dat dan?) en geef ik ook best toe dat ik liedjes van Justin T. soms geweldig vind terwijl Tom W. een van mijn helden is, tsja. Dat dit festival besproken wordt vind ik dus ook helemaal geen probleem (eerlijk gezegd is Ben Folds inderdaad ook gewoon goed trouwens), het was meer dat wijzende vingertje en gelijk in de verdediging schietende toontje van het begin van het verhaal, snap je?
    Daarnaast valt zo’n artikel misschien een beetje buiten de boot naast al die, vaak heel toffe, alternatievere muziekrecensies, maargoed al die hardcore en metalplaten die besproken worden boeien me net zo min. Prima toch?
    Maargoed, de site is geweldig en ik vind dit oerverloze geouwehoer erg vermakelijk moet ik zeggen. George mag ik nog wel bij de club? Of zijn er nog meer mensen met een lingo tas dan wil ik liever daarbij..

  45. Kortom: het is allemaal zo subjectief als de neten. Om iets objectief te kunnen beschouwen is er een norm nodig. En die is er niet. Wat de 1 rock vind, vind de ander sky radio waardig. It’s all in the eyes of the beholder.

  46. Kortom: het is allemaal zo subjectief als de neten. Om iets objectief te kunnen beschouwen is er een norm nodig. En die is er niet. Wat de 1 rock vind, vind de ander sky radio waardig. It’s all in the eyes of the beholder.

  47. Het zal wel een mannending zijn 😉
    Ik ben geloof ik de laatste die de behoefte heeft om muziek in een hokje te stoppen. Wat heb je er aan? Ik denk dat een band als Metallica, of Led Zeppelin (huh) de uitzonderingen zijn die de regel bevestigen. Bon Jovi, sorry hoor, dat vind ik echt je reinste popmuziek voor tienermeisjes, en Guns N Roses kun je als “rockband” (toch maar een hokje dan) toch ook niet echt serieus meer nemen. Net zo min als bijv. de Red Hot Chili Peppers. Of Live. Rock is niet alleen muziek, maar ook een attitude, wat mij betreft.

  48. Het zal wel een mannending zijn 😉
    Ik ben geloof ik de laatste die de behoefte heeft om muziek in een hokje te stoppen. Wat heb je er aan? Ik denk dat een band als Metallica, of Led Zeppelin (huh) de uitzonderingen zijn die de regel bevestigen. Bon Jovi, sorry hoor, dat vind ik echt je reinste popmuziek voor tienermeisjes, en Guns N Roses kun je als “rockband” (toch maar een hokje dan) toch ook niet echt serieus meer nemen. Net zo min als bijv. de Red Hot Chili Peppers. Of Live. Rock is niet alleen muziek, maar ook een attitude, wat mij betreft.

  49. Oh, zeg dat dan meteen. Jij zit nog in je ‘Rock is een attitude, growl!’-fase. Vandaar. Geen zorgen, gaat vanzelf over.

  50. Oh, zeg dat dan meteen. Jij zit nog in je ‘Rock is een attitude, growl!’-fase. Vandaar. Geen zorgen, gaat vanzelf over.

  51. Nee, dat gezegde ging als volgt: “Je kunt beter zes honden in de pot vinden, dan zeven vogels in de lucht of acht appels niet ver van de boom.”

  52. Nee, dat gezegde ging als volgt: “Je kunt beter zes honden in de pot vinden, dan zeven vogels in de lucht of acht appels niet ver van de boom.”

  53. Nou, ik vind persoonlijk de “Bon Jovi is een rockband”-fase veel ernstiger. Ik vrees dat die ook niet meer voorbij gaat op onze leeftijd. Je zult er maar mee zitten!
    Enne. Waarom is iedereen hier op het forum eigenlijk zo aardig tegen elkaar? Volgens mij delen we allemaal de liefde voor muziek, en het is mij een raadsel waarom bepaalde mensen menen dat er een soort van wijsheid is die je in pacht kunt hebben, en waarmee je dan bijvoorbeeld de verslagen van Danny op een onbeschofte manier mag bekritiseren. Het ergens niet mee eens zijn dna wel iets anders vinden is een ding, iemand als persoon met de grond gelijk maken zou ik persoonlijk niet tolereren.

  54. Nou, ik vind persoonlijk de “Bon Jovi is een rockband”-fase veel ernstiger. Ik vrees dat die ook niet meer voorbij gaat op onze leeftijd. Je zult er maar mee zitten!
    Enne. Waarom is iedereen hier op het forum eigenlijk zo aardig tegen elkaar? Volgens mij delen we allemaal de liefde voor muziek, en het is mij een raadsel waarom bepaalde mensen menen dat er een soort van wijsheid is die je in pacht kunt hebben, en waarmee je dan bijvoorbeeld de verslagen van Danny op een onbeschofte manier mag bekritiseren. Het ergens niet mee eens zijn dna wel iets anders vinden is een ding, iemand als persoon met de grond gelijk maken zou ik persoonlijk niet tolereren.

  55. Overigens: bijtende reacties worden uiteraard gewaardeerd, maar u zou zich evengoed de moeite kunnen besparen, want ik vertrek over 1 uurtje op een welverdiende zomervakantie. Het ga u allen goed en tot over een poosje 😉

  56. Overigens: bijtende reacties worden uiteraard gewaardeerd, maar u zou zich evengoed de moeite kunnen besparen, want ik vertrek over 1 uurtje op een welverdiende zomervakantie. Het ga u allen goed en tot over een poosje 😉

  57. Zonde dat ik dit nu pas allemaal lees. Was graag met je in discussie gegaan Joyce.
    Ondergetekende was ook aanwezig in Nijmegen en schaamt zich er niets voor. Anouk en Racoon heb ik bewust overgeslagen. Buiten het feit dat het etenstijd was, heb ik ook hier geen behoefte aan. En dat terwijl ik wél heb staan genieten van een “safe” band als Live.
    De wereld is naar mijn mening niet zwart-wit. Er zijn gewoon een hoop varianten grijs.
    Lenny Kravitz, of een artiest van gelijke gage, afkappen is schandalig te noemen, maar het absolute dieptepunt van de dag komt op naam van mevrouw Anouk. Tijdens haar optreden bedacht de lead-gitarist uit haar begeleidende band er een solo uit te gooien. Niet geheel onverdienstelijk naar mijn mening, maar mevrouw was hier niet van gediend en met een luid “KAPPEN NOU! WAT EEN TERINGHERRIE!”, maakte ze hier dan ook direct een einde aan. Driewerf SCHANDE!
    Gelukkig was er een geweldige Ben Folds, die de hoogtepunten van zijn optreden gewoon deelt met de band en zelfs de ‘groupies’ niet onbedeeld laat.

  58. Zonde dat ik dit nu pas allemaal lees. Was graag met je in discussie gegaan Joyce.
    Ondergetekende was ook aanwezig in Nijmegen en schaamt zich er niets voor. Anouk en Racoon heb ik bewust overgeslagen. Buiten het feit dat het etenstijd was, heb ik ook hier geen behoefte aan. En dat terwijl ik wél heb staan genieten van een “safe” band als Live.
    De wereld is naar mijn mening niet zwart-wit. Er zijn gewoon een hoop varianten grijs.
    Lenny Kravitz, of een artiest van gelijke gage, afkappen is schandalig te noemen, maar het absolute dieptepunt van de dag komt op naam van mevrouw Anouk. Tijdens haar optreden bedacht de lead-gitarist uit haar begeleidende band er een solo uit te gooien. Niet geheel onverdienstelijk naar mijn mening, maar mevrouw was hier niet van gediend en met een luid “KAPPEN NOU! WAT EEN TERINGHERRIE!”, maakte ze hier dan ook direct een einde aan. Driewerf SCHANDE!
    Gelukkig was er een geweldige Ben Folds, die de hoogtepunten van zijn optreden gewoon deelt met de band en zelfs de ‘groupies’ niet onbedeeld laat.

  59. ‘De wereld is naar mijn mening niet zwart-wit. Er zijn gewoon een hoop varianten grijs.’
    Ga je gang, Spookrijdert.
    Over Kravitz: Arvidium beoordeelt artisten blijkbaar op grond van het honorarium dat ze ontvangen. Dat is goed nieuws voor André Rieu. Overigens lijkt het mij een feest als organisator van zo’n bijeenkomst figuren als Lenny Kravitz van het podium te jagen. Vort!

  60. ‘De wereld is naar mijn mening niet zwart-wit. Er zijn gewoon een hoop varianten grijs.’
    Ga je gang, Spookrijdert.
    Over Kravitz: Arvidium beoordeelt artisten blijkbaar op grond van het honorarium dat ze ontvangen. Dat is goed nieuws voor André Rieu. Overigens lijkt het mij een feest als organisator van zo’n bijeenkomst figuren als Lenny Kravitz van het podium te jagen. Vort!

  61. @ frans
    Mijn dag was al geslaagd na Ben Folds en Xavier Rudd. Lenny Kravitz was daarna gewoon nog mooi meegenomen. Ik stond daar niet voor hem, maar veeeele anderen wel. Het is dan naar mijn mening niet gepast om zoveel mensen teleur te stellen. Er wordt grof geld gevraagd voor een kaartje. Geef iedereen er dan ook waar voor.

  62. @ frans
    Mijn dag was al geslaagd na Ben Folds en Xavier Rudd. Lenny Kravitz was daarna gewoon nog mooi meegenomen. Ik stond daar niet voor hem, maar veeeele anderen wel. Het is dan naar mijn mening niet gepast om zoveel mensen teleur te stellen. Er wordt grof geld gevraagd voor een kaartje. Geef iedereen er dan ook waar voor.

  63. Jajaja, Arvidium. Wat een merkwaardige naam trouwens. Een rockband uit Appelscha zou ook zo’n naam kunnen hebben. Ik had moeite met de uitdrukking ‘van gelijke gage’, waarmee je veronderstelt dat duurbetaalde artisten meer rechten zouden hebben dan andere. Voor het overige is dit een kwestie van planning.

  64. Jajaja, Arvidium. Wat een merkwaardige naam trouwens. Een rockband uit Appelscha zou ook zo’n naam kunnen hebben. Ik had moeite met de uitdrukking ‘van gelijke gage’, waarmee je veronderstelt dat duurbetaalde artisten meer rechten zouden hebben dan andere. Voor het overige is dit een kwestie van planning.

  65. @ Frans
    Duurbetaalde artiesten kunnen over het algemeen hoge eisen stellen, omdat ze ook voor een groot publiek zullen zorgen. Als deze artiesten dan meer tijd, ruimte of rechten krijgen, is dit gewoon inspelen op de vraag van het publiek en niets anders dan een logisch gevolg. Het publiek komt voor het grootste deel tenslotte voor hem/haar/hen. Of de muziekkenner/-snob het hier dan mee eens is, doet er niet toe.
    Overigens is het gewoon sneu dat je iemand persoonlijk aan moet vallen, door mijn naam belachelijk te maken. Reageer a.u.b. gewoon op mijn woorden en niet op de manier waarop deze onderteken.

  66. @ Frans
    Duurbetaalde artiesten kunnen over het algemeen hoge eisen stellen, omdat ze ook voor een groot publiek zullen zorgen. Als deze artiesten dan meer tijd, ruimte of rechten krijgen, is dit gewoon inspelen op de vraag van het publiek en niets anders dan een logisch gevolg. Het publiek komt voor het grootste deel tenslotte voor hem/haar/hen. Of de muziekkenner/-snob het hier dan mee eens is, doet er niet toe.
    Overigens is het gewoon sneu dat je iemand persoonlijk aan moet vallen, door mijn naam belachelijk te maken. Reageer a.u.b. gewoon op mijn woorden en niet op de manier waarop deze onderteken.

  67. Arvidium,
    het tot in uiterste conseqentie doorvoeren van jouw redenering leidt tot catastrofale gevolgen voor de muziekindustrie. En als gezegd: het is een kwestie van planning. Met snobisme of kennis van muziek heeft dit alles niets te maken.
    Over je (ik neem aan) schuilnaam: van een persoonlijke aanval is geen enkele sprake – ik ken je immers niet, zelfs je werkelijke naam niet. Overigens ben ik een groot liefhebber van de uit het Drentse Grolloo afkomstige band Cuby and the Blizzards, en dan vooral van ‘Another Day, Another Road’, door Harry Muskee uitgesproken met onvervalst Drents accent. Grolloo ligt niet ver verwijderd van Appelscha.

  68. Arvidium,
    het tot in uiterste conseqentie doorvoeren van jouw redenering leidt tot catastrofale gevolgen voor de muziekindustrie. En als gezegd: het is een kwestie van planning. Met snobisme of kennis van muziek heeft dit alles niets te maken.
    Over je (ik neem aan) schuilnaam: van een persoonlijke aanval is geen enkele sprake – ik ken je immers niet, zelfs je werkelijke naam niet. Overigens ben ik een groot liefhebber van de uit het Drentse Grolloo afkomstige band Cuby and the Blizzards, en dan vooral van ‘Another Day, Another Road’, door Harry Muskee uitgesproken met onvervalst Drents accent. Grolloo ligt niet ver verwijderd van Appelscha.

  69. Zeg, kan het wat vriendelijker? Arvidium redeneert helemaal niet zo raar. Anders ga ik FileUnder met alle liefde voorzien van een review van de laatste gratis download van Killerpilze. Dat vindt tenminste iederéén slecht.

  70. Zeg, kan het wat vriendelijker? Arvidium redeneert helemaal niet zo raar. Anders ga ik FileUnder met alle liefde voorzien van een review van de laatste gratis download van Killerpilze. Dat vindt tenminste iederéén slecht.

  71. Ik kan niet wachten Stonehoofd, ik kan niet wachten. Maar vertel eens, waarom Killerpilze wel en een geweldige plaat als Boxer van The National niet? Of Bon Iver’s meesterlijke For Emma, Forever Ago?

  72. Ik kan niet wachten Stonehoofd, ik kan niet wachten. Maar vertel eens, waarom Killerpilze wel en een geweldige plaat als Boxer van The National niet? Of Bon Iver’s meesterlijke For Emma, Forever Ago?

  73. Hm, nou, omdat ik die totaal gemist had tot nog toe, bijvoorbeeld, ook al zijn beide uit 2007. Als ik zo even snel de MySpace check is die laatste The National het (weer) gewoon net niet voor mij. Nog steeds zo’n wel-aardige-Britse-band met liedjes die niet bijblijven. Bon Iver kende ik helemaal niet. Dat klinkt wat aparter, zo op het eerste gehoor. Ik ben niet zo van de folk, maar ik kan me voorstellen dat je dat mooi vindt.

  74. Hm, nou, omdat ik die totaal gemist had tot nog toe, bijvoorbeeld, ook al zijn beide uit 2007. Als ik zo even snel de MySpace check is die laatste The National het (weer) gewoon net niet voor mij. Nog steeds zo’n wel-aardige-Britse-band met liedjes die niet bijblijven. Bon Iver kende ik helemaal niet. Dat klinkt wat aparter, zo op het eerste gehoor. Ik ben niet zo van de folk, maar ik kan me voorstellen dat je dat mooi vindt.

  75. Ik wil je niet ongerust maken, maar The National is zo Amerikaans als het maar kan. New York baby. Niks Brits aan. En het is ook meer dan een wel aardig bandje, if you ask me.

  76. Ik wil je niet ongerust maken, maar The National is zo Amerikaans als het maar kan. New York baby. Niks Brits aan. En het is ook meer dan een wel aardig bandje, if you ask me.

  77. Ja, The National een wel-aardig-Brits-bandje noemen is gewaagd. Een van de beste cd’s van het vorige jaar maken, bijvoorbeeld, dan verdien je toch meer credits.

  78. George, je hebt hier alle kans om je mening over zo’n in jouw ogen gemiste cd te poneren. Grijp die dan aan met beide handen. Het schijnt dat je dat vroegâh best vaak deed.

  79. George, je hebt hier alle kans om je mening over zo’n in jouw ogen gemiste cd te poneren. Grijp die dan aan met beide handen. Het schijnt dat je dat vroegâh best vaak deed.

  80. @StormS: jij weet ook wel dat ik gestopt ben met wauwelen over cd’s. Daar zit niemand op te wachten en laat ik graag aan jullie over.
    @Stonehoofd: nou, net. Volgens mij al wel weer een maand of twee hoor. Tip: ga hem zien in Paradiso. Het was wonder, wonderschoon de vorige keer.

  81. @StormS: jij weet ook wel dat ik gestopt ben met wauwelen over cd’s. Daar zit niemand op te wachten en laat ik graag aan jullie over.
    @Stonehoofd: nou, net. Volgens mij al wel weer een maand of twee hoor. Tip: ga hem zien in Paradiso. Het was wonder, wonderschoon de vorige keer.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *